Z čeho vycházíme?

Z principů lesní a waldorfské pedagogiky

a využíváníme uměleckou koncepci Land Art.

 

 

Land Art

Land-art (z anglického land - země, art - umění) - znamená v překladu zemní umění neboli umění země. Soustředí se na různé zásahy v přírodě nebo na práci s neobvyklým materiálem v přírodě. Nabízí nekonečné množství variant hry a tvorby.

 

 
Lesní pedagogika

Častý pobyt v přírodě hrají důležitou roli pro všestranný rozvoj dítěte.

 

Principy lesní mateřské školy:

                                    - venku za každého počasí -                                 

- není špatné počasí, ale špatné oblečení -

- alternativní zázemí -

- menší skupina dětí (max.15 na 2 dospělé) -

- nutná spolupráce rodiny a ostatních příznivců LMŠ -

- spontánní hra, přímá zkušenost, rozvoj dovedností vlastními silami -

 

 
Waldorfská pedagogika

Pravidelný rytmus dne a týdne a řád věcí nabízí dětem jistotu v poměrně chaotickém dění světa. Umělecké a rukodělné činnosti s přírodními materiály podporují rozvoj motoriky a zároveň fantazie.

- svět pohádek léčí dětskou duši -

- spolupráce s rodiči poskytuje dítěti zprávu, že školka a rodina nejsou dva oddělené světy -

- přístup k dětem plně respektuje osobnost dítěte -

- vzdělávání vychází z vývojových potřeb dítěte -

 

Takový je příští věk, jak jsou vychováváni příští jeho občané.

J. A. Komenský