Z čeho vycházíme?
Z principů lesní a waldorfské pedagogiky
a využíváníme uměleckou koncepci Land Art.
Land Art
Land-art (z anglického land - země, art - umění) - znamená v překladu zemní umění neboli umění země. Soustředí se na různé zásahy v přírodě nebo na práci s neobvyklým materiálem v přírodě. Nabízí nekonečné množství variant hry a tvorby.
Lesní pedagogika
Častý pobyt v přírodě hrají důležitou roli pro všestranný rozvoj dítěte.
Principy lesní mateřské školy:
- venku za každého počasí -
- není špatné počasí, ale špatné oblečení -
- alternativní zázemí -
- menší skupina dětí (max.15 na 2 dospělé) -
- nutná spolupráce rodiny a ostatních příznivců LMŠ -
- spontánní hra, přímá zkušenost, rozvoj dovedností vlastními silami -
Waldorfská pedagogika
Pravidelný rytmus dne a týdne a řád věcí nabízí dětem jistotu v poměrně chaotickém dění světa. Umělecké a rukodělné činnosti s přírodními materiály podporují rozvoj motoriky a zároveň fantazie.
- svět pohádek léčí dětskou duši -
- spolupráce s rodiči poskytuje dítěti zprávu, že školka a rodina nejsou dva oddělené světy -
- přístup k dětem plně respektuje osobnost dítěte -
- vzdělávání vychází z vývojových potřeb dítěte -