Cíle naší práce

 

Cíle naší práce s dětmi jsou v podstatě vizí budoucnosti:

svobodný ČLOVĚK, zodpovědný za sebe sama a za své okolí, s porozuměním smyslu věty: vše souvisí se vším.

Tedy ČLOVĚK vzdělaný, tvořivý, s rozvinutou environmentální senzitivitou a schopností žít v společenství. Pevně stojící na zemi a zároveň chápající duchovní přesahy. 

 

Dotýkají se souběžně několika časových horizontů:

současnosti, blízké budoucnosti a dospělosti.

 
1. Současnost: Vše, co je v životě nejdůležitější, se odehrává právě teď.

 

Pocity jistoty a bezpečí umožňují dítěti učit se všemu, co potřebuje.

Volené obsahy formují směřování dítěte.

Způsob práce, tedy metody, formy a prostředky vycházejí z vývojových potřeb dítěte a tím ovlivňují chuť dítěte učit se novému.

Dítě je partnerem pedagoga a tvůrcem svého růstu. 

 

 

2. Blízká budoucnost: Úspěšný vstup dítěte do první třídy.

 

Naplńování cílů současnosti.

Diagnostika školní zralosti.

Individuální vzdělávací plán dítěte založený na maximální smysluplnosti.

Individulální a partnerský přístup pedagogů,

 

SEČTENO A PODTRŽENO

1 + 2 = 3

SOUČASNOST + BLÍZKÁ BUDOUCNOST = DOSPĚLOST

 

 
3. Dospělost

 

Rozvinutá schopnost resilience - vnitřní síly a schopnosti nehroutit se z neúspěchu a krizových situací  

 

 

 

Ekoškolka Vidoule využívá vzdělávací metodiku Land Art Preschool Education.

Takový je příští věk, jak jsou vychováváni příští jeho občané.

J. A. Komenský