Cíle naší práce
Cíle naší práce s dětmi jsou v podstatě vizí budoucnosti:
svobodný ČLOVĚK, zodpovědný za sebe sama a za své okolí, s porozuměním smyslu věty: vše souvisí se vším.
Tedy ČLOVĚK vzdělaný, tvořivý, s rozvinutou environmentální senzitivitou a schopností žít v společenství. Pevně stojící na zemi a zároveň chápající duchovní přesahy.
Dotýkají se souběžně několika časových horizontů:
současnosti, blízké budoucnosti a dospělosti.
1. Současnost: Vše, co je v životě nejdůležitější, se odehrává právě teď.
Pocity jistoty a bezpečí umožňují dítěti učit se všemu, co potřebuje.
Volené obsahy formují směřování dítěte.
Způsob práce, tedy metody, formy a prostředky vycházejí z vývojových potřeb dítěte a tím ovlivňují chuť dítěte učit se novému.
Dítě je partnerem pedagoga a tvůrcem svého růstu.
2. Blízká budoucnost: Úspěšný vstup dítěte do první třídy.
Naplńování cílů současnosti.
Diagnostika školní zralosti.
Individuální vzdělávací plán dítěte založený na maximální smysluplnosti.
Individulální a partnerský přístup pedagogů,
SEČTENO A PODTRŽENO
1 + 2 = 3
SOUČASNOST + BLÍZKÁ BUDOUCNOST = DOSPĚLOST
3. Dospělost
Rozvinutá schopnost resilience - vnitřní síly a schopnosti nehroutit se z neúspěchu a krizových situací